Koh Phi Phi

3.mars måtte vi forlate alle herlighetene på Cape Panwa, og rettet i stedet nesen mot Phi Phi Islands. Etter en rask (litt vel rask) kjøretur, kom vi til fergen vi skulle ta fra Phuket - liten båt, stappfull av mennesker! Fin kombinasjon. Det ble en varm og svett tur, for å si det mildt, men etter to laaange timer, var vi endelig fremme på øya. Vi sjekket inn på "Marine Guesthouse", kun fem minutter svett gange fra havna, og trodde vi skulle få et greit rom - det kostet tross alt 150 kr natten. Men neida, vi gikk på en liten smell (den første, vel og merke). Vi har ALDRI kjent en så illeluktende lukt i et rom før! Rommet i seg selv var forsåvidt greit, selv om det var uten vinduer, og vi følte oss som fanger i en kjeller, men det var stanken som var det værste. Du kan tro vi lurte fælt på hvor den rare lukta kom fra, og det fant vi fort ut av når vi kom inn på badet - da var det rett ut igjen, for å si det sånn! Taket over doen var fullt av MUGG, hvitt som snø. Ikke særlig delikat! Lukta sitter nesten i enda. Men, vi har vel hatt godt av å virkelig kjenne på backpacker livet, hittil har vi vært alt for bortskjemte. Toppen av kaka var at resepsjonisten nesten ikke kunne engelsk, og ville at vi skulle betale (enda rommet var betalt). Men der gikk grensa.

Vi tilbrakte med andre ord flest mulige timer ute i frisk luft. Det er forsåvidt ikke noe å klage over, når det er sol og 35 grader ute. Vi har det nemlig fortsatt varmere enn dere der hjemme, for de som måtte lure på det :-)

4. mars - andre dagen på Phi Phi, stod vi opp til vanlig tid, kl.08.00, og satte rekord på å stå opp og komme oss ut av rommet. Lukta hjalp oss fint med det. Kjøpte vår faste frokost på 7Eleven - jordbær youghurt, vann, brød og skinke, og tok longtail båt rundt øya, og bort til "Long beach". Stranda i seg selv var helt grei, deilig med få folk, og veldig klart vann, så klart. Fikk oss noen strandstoler til den nette sum av 10 NOK (blir nesten blakk av å være i Thailand. Nææt), og badet og slikket sol helt til kl.16. Slappet litt av på det "deilige" rommet vårt, før vi dro ut for å spise. I 22-tiden regnet det faktisk igjen, det har gjort det de siste dagene. Men så lenge de holder seg unna på dagtid, får vi vel godta det. Siden det begynte å regne, måtte vi finne på noe annet morsomt - så Christian tok "Doctor fish spa". Du kan tro han var spent! (se bilde lenger ned, fiskene spiser død hud).

5.mars - tredje dagen på Phi Phi, var det klart for snorkletur til den nette sum av 100 kr. Vi stod opp alt for tidlig, måtte draaaa hverandre ut av sengen, men etter en god frokost, var begge litt mer våkne. Første stoppet var på Maya Bay, øya hvor store deler av filmen "The Beach", med Leonardo DiCaprio, ble spilt inn. Utrolig vakkert! Videre stoppet vi flere steder for å snorkle - masse fine fisker å se på. (Og ja, pappa, jeg hadde hodet under vann mer enn en gang). Christian har mark i rumpa, og elsker å være aktivitet, så dette var en perfekt dag for han. Han bodde så og si i vannet hele dagen. Var i tillegg innom "Bamboo Island" og "Monkey Beach". Helt til slutt kjørte vi tilbake i solnedgangen - utrolig vakkert! Absolutt verdt de hundre kronene.

Ellers koser Christian seg med Singha, fritert banan og friterte reker, mens Hanna koser seg med ananas, springrolls og bananshake