Vakre Railay

6. mars var det igjen på tide å løfte på rumpene våres og komme oss avgårde - denne gangen var destinasjonen Railay. Railay er en øy utenfor Krabi, ca 1 1/2 times båttur fra Phi Phi. Tok samme type ferge fra Phi Phi - liten, varm og full av folk. Fikk ikke akkurat en varm velkomst fra øya - vi ble møtt av øs, pøs regn, lyn fra sort himmel, og torden som kunne sprengt en sliten trommehinne. Vi følte oss ikke akkurat store i hatten, der vi satt i en liten longtail båt, midt ute på havet, mens det lynte og tordnet rett over oss. Heldigvis lever vi fortsatt!

På Railay har vi bodd på Anyavee Resort som ligger på østsiden av øya, i en søt bungalow rett ved vannet. Her har vi hatt alt vi trenger - FRISK LUFT på rommet! Og ladyboys overalt.
Railay er en liten øy, med vakker, høyreist natur, i tillegg til en veldig stille og rolig atmosfære - passet oss forsåvidt bra, siden vi reiste videre til Ko Phangan etter dette. Dagene har gått med til å utforske øya, beundre naturen, slikke sol, og spise enda billigere og bedre mat enn før! Det har blitt spesielt mange banana shakes og friterte reker. (Utrolig at vi ikke har lagt på oss). Det har forresten også blitt maaaange myggestikk - ikke fullt så glade for det. (Hvis det er vår største bekymring, tror jeg vi har det ganske bra?!)

8.mars - tredje dagen på Railay, dro vi på rafting. Morsom opplevelse! Like morsomt hver gang å oppleve hvor utrolig dårlige mange thaier er på å organisere og planlegge. Hvis man skal reise med båt, buss, bil, whatever, er det lurt å smøre seg med god tålmodighet. Sjeldent ting går på skinner her nede. Etter litt venting, tok vi longtailbåt fra øya og inn til fastlandet, kjørte i ca. 1 1/2 time, og var fremme ved rafte-stedet. Her ble vi delt inn i grupper, og entret båten som skulle sørge for at vi overlevde turen. Det første instruktøren sa, var: " Hvis båten snurrer rundt - svøm til siden av elva og bli der". Snurrer rundt, ja - du kan tro vi ble litt engstelige der vi stod, klare til å begi oss ut i elva. Heldigvis gikk det ganske rolig for seg (kanskje litt vel rolig, vi kunne ønske det var enda litt mer action). Men litt action hadde vi - båten vår satt fast mellom to stener, midt ute i elva, og vannet bare fosset inn. Vi var ganske sikre på at både vi og båten skulle ende opp under vann, selv om vi gjerne ville at den skulle være over, der vi egentlig skulle være. Men med to flinke guider, kom vi oss til slutt løs, og vannet gikk ut av båten. Etter 5km med rafting, var det klart for lunsj - skikkelig thai mat. Nam. Fulle i magen og klare for flere opplevelser - dro vi opp til et fossefall, tok noen fine bilder, og kjørte videre. Aner ikke hva det het der vi var, men vi så i hvertfall på ape- og elefantshow, red på elefanter og kjørte firhjuling. En spennende dag!

9.mars - fjerde dagen på Railay, var det litt utrygt vær, har vært litt av det i det siste. Vi fikk noen timer på stranden og ved bassenget, før vi måtte søke ly for uværet inne på rommet. Noen timer i sola, er heldigvis bedre enn ingen. Dagen gikk ellers med til å slappe av, lese bok, spise god mat, og en øl eller to.

10.mars - femte dagen på Railay, var vi klare for å endelig dra til Ko Phangan - øya med litt fest og moro. Oppdatering herfra kommer.

Ps: nettet ville ikke samarbeide, så bildene fra Railay kommer en av de nærmeste dagene. Dere får vente i spenning!

Dask fra Christian og Hanna :)