Bangkok

21/3 I stedet for å stresse og svette med buss og ferge i ti timer fra Koh Samui til Bangkok, i tillegg til fare for mye sjø (les; spying), bestemte vi oss for å ta oss råd til å fly i stedet. Gjorde heller ikke noe at vi fikk en ekstra dag på stranden ved å gjøre dette. Vi stod derfor opp til vanlig tid, spiste den deilige frokosten, og kom oss raskt ned på stranden. Her fikk vi pressa skikkelig i noen timer før de dumme skyene dekket til vår kjære venn sol, og vi ble derfor nødt til å gå å spise lunsj. Ellers fløy dagen raskt avgårde, og plutselig satt vi på flyet på vei til Bangkok.

Flyturen gikk veldig greit, bagasjen vår kom raskt, og det var lett å finne en public taxi som kunne kjøre oss til hotellet. 90 kr for en avstand på over 20 km, er ikke så aller verst. Vi sjekket inn på Bangkok Western Mayfair Suites, med fin beliggenhet i forhold til det vi var ute etter - nemlig shopping.

22/3 - andre dagen i Bangkok - Stod nok en gang opp til vanlig tid, og gikk ned til frokost - spente på hva de hadde å by på. Flaks for oss - hadde de både grovt brød, frukt, juice og egg. Etter en god frokost, var vi klare for å begi oss ut i den store verden og sjekke ut hva Bangkok kunne tilby av shopping og sightseeing. Vi bestemte oss for å prøve ut MBK først - et svært kjøpesenter som er veldig populært for turister. Det var sant at det var svært, for det var det virkelig, men det var ikke helt det vi var ute etter. Hele senteret var fylt av bitte små butikker med veldig mye fake. Det hadde forsåvidt vært greit med fake, men når ikke kvaliteten var særlig god heller, var det ikke så mye å bruke pengene på (for en gang skyld). Til tross for dette, fant Christian seg to veldig fine bukser, som vi er veldig spente på hvor lenge holder, og jeg et par sko, ellers var det ikke så mye annet interessant, så vi dro heller videre til neste senter.

Neste senter var to "tvilling" sentere - Siam Discovery og Siam Paragon. Begge kjøpesenterne var veldig fine, men med kun merker som Armani og Gucci, ble det lite shopping på oss denne dagen. (Vi hadde selvfølgelig råd til det, men fant ikke så mye fint der. He he). Siden shoppingen ikke talte vår vei denne dagen, tok vi like så godt en tur på Madame Tussaud. Det var dødskult! Der hilste vi blant annet på Barack Obama, Michael Jackson, David Beckham og Prinsesse Diana, og det føltes heeeelt naturlig.

Ellers er Thailand et utrolig flott land - alle er så blide og imøtekommende, de fleste smiler til deg når de ser deg, hilser og takker for alt, og de omtaler deg alltid som sir, madame, miss eller lignende. Vi har med andre ord blitt veldig glade i det thailandske folket.

23/3 - tredje dagen - Nok en dag dedikert til shopping. Vi tok oss faktisk en liten treningsøkt på hotellets "treningsstudio" før forkost. Stolte av oss selv!

24/4 - Siste dagen i Bangkok. I dag sov vi faktisk helt til kl.08.40, og det var deilig! Gikk ned å spiste frokost, og tok en aldri så liten treningsøkt etter at maten hadde sunket litt. Det gjorde veldig godt.

Etter en varm dusj, dro vi til MBK og sendte hjem litt klær til Norge. Det ble til slutt åtte kilo på hver, og sekkene føles ti ganger lettere. Vi krysser fingrene for at det blir litt shopping i Kina også - nå har vi jo plass til masse nytt! (Og nei, vi blir aldri lei shopping). Etter dette, gikk vi litt rundt på senteret og kikket, men vi fant ikke så mye, så det ble lunsj og manikyr i stedet. (Christian droppet manikyr denne gangen.) Gikk ganske fort lei av å være på MBK, så etter lunsjen dro vi tilbake til Siam Discovery igjen. Fant ut at vi i grunn var litt lei av shopping denne dagen, siden vi ikke fant noe (bortskjemte), så etter litt frem og tilbake, bestemte vi oss for å dra en tur på Siam Aqarium, Sør-Øst Asias største akvarium! Der var det masse fine, kule, morsomme, spennende og rare fisker å se på. Det var faktisk så mye å se på at vi brukte litt over to timer på å se på alt. Til middag spiste vi taco - første vestlige mat på veldig, veldig lenge. Vi har i grunn ikke savnet det så veldig. Asiatisk mat smaker UTROLIG mye bedre!!! På vei tilbake til hotellet fant vi en billig taxi, så vi bestemte oss for å likesågodt bare plukke opp bagasjen og kjøre rett til flyplassen, selv om det var over fire timer til flyet til Kina gikk.

Bilder kommer når det ikke tar ett kvarter for å laste opp ett bilde.